top of page

Life Booster Dag 10: Genieten van de kleine dingen, Tai Chi & Hatha yoga

Met een heerlijke zonnige dag voor de boeg staat er voor mij weer een activiteit in het zonnetje op het programma: Weer een boekje lezen in de zon. Daarnaast ga ik een Tai Chi les volgen en ga ik in de avond Hatha lesgeven, wat ook weer nieuwe energie geeft.

Geniet van de kleine dingen

Je hoeft niet altijd nieuwe dingen te doen om energie te krijgen. Soms zijn kleine dingetjes, die je makkelijk thuis kunt doen net zo fijn. Ook al is het maar kort. Door dingen te doen die je leuk vindt regelmatig te doen, komen ze vanzelf in je systeem. Dat heeft alleen wat tijd nodig.

Tai Chi

In de middag heb ik een Tai Chi staan. Al jaren zie ik de aankondiging van de Tai Chi lessen staan. Ik woon praktisch naast een Tai Chi centrum. En al jaren zeg ik tegen mezelf dat ik dat wel een keer wil gaan proberen. En al jaren doe ik het niet. Vandaag komt daar dus verandering in.

Tai chi is gebaseerd op de harmonie tussen yin en yang. De bewegingen bij Tai Chi zorgen ervoor dat de levensenergie (chi) vrij door het lichaam kan stromen. Het komt oorspronkelijk uit China. Door ronde, vloeiende, harmonieuze bewegingen ontwikkel je je lichaam en geest naar een hoger niveau van gezondheid. Ik ben benieuwd :-).

Hatha yoga

Naast de Yin yoga lessen die ik bij Karuna Yoga geef, val ik ook wel eens in als Hatha docente. Vanavond geef ik een les bij Yogastudio Yogasana in Rijswijk.

Bij Hatha yoga staat evenwicht tussen inspanning en ontspanning centraal. In een Hatha les wisselen dynamische en verstilde houdingen elkaar af. Er wordt geoefend vanuit een naar binnen gerichte aandacht. Door deze rustige, meditatieve houding is er ruimte om waar te nemen en te ontspannen in wat zich van binnen voordoet. Fysieke en mentale grenzen worden op een zachte manier opgezocht en verruimd, wat zorgt voor een groter, innerlijk draagvermogen en meer vitaliteit.

Ik zie Yoga en Tai Chi als een manier om meer balans te krijgen tussen lichaam en geest. Wat een bijdrage kan leveren aan je algehele gezondheid en gevoel van vitaliteit.

Wat doe jij om een balans te creëren tussen lichaam en geest?

OVER LINEKE BOOSTER

MELD JE AAN VOOR UPDATES

LAATSTE BLOGS

bottom of page