top of page

Life Booster Dag 15: Yoga, groene shake, op tijd naar bed

Maandag, een nieuwe week. De laatste week van mijn 21 dagen challenge. De dag begin ik na een fietstocht met yoga. Niet 15 minuten, maar twee lessen. Een lekker begin van de week! Ook op het programma: Op tijd naar bed!

Yoga

Vandaag moest ik invallen bij Karuna Yoga in Leidschendam. Twee lessen achter elkaar. Als ik thuis yoga doe is dat meestal niet iets dat langer dan 15 minuten duurt. Toen ik op de Gili eilanden in Indonesië was, begon ik de dag met een yoga les. Heerlijk vond ik dat.

Weer wat vaker yoga doen in de ochtend. Of het nu thuis is, een les die ik zelf geef, of een les die ik volg. Het iets wat ik vaker wil gaan doen. De ene keer kan dat een rustige vorm zijn, de andere keer een wat actievere vorm, waarbij wat meer kracht bij komt kijken. Yoga brengt mij naast rust, ook flexibiliteit, energie, kracht en focus.

 

Groene shake

Ondanks dat ik vrij bewust bezig ben met voeding, zou ik nog best wat meer groentes kunnen eten. Ik eet wel elke dag groente, maar toch haal ik niet altijd de richtlijn. Vaak eet ik alleen in de avond groente. Een van de manieren om aan de richtlijn te komen is door het maken van een groene shake. Andere manieren zijn gezonde groente snacks tussendoor of soepen en salades met de lunch.

Met het lekkere weer van vandaag sprak een groente shake me het meest aan. Ik heb er naast spinazie o.a. banaan en aardbei, walnoten en banaan aan toegevoegd. Hierdoor was de de shake niet te bitter en kon ik de zoete aardbei er doorheen proeven. Jammie!

 

Op tijd naar bed

Een tijd lang had ik een aardig regelmatig schema. Op tijd naar bed en ook op tijd op. Ik werd uit mezelf wakker. De laatste weken werd ik soms later wakker. Ik had het schijnbaar ook nodig. Een andere reden was ook dat ik weer later naar bed ging. Met als gevolg dat het 's-ochtends moeilijker was om uit bed te komen en te starten.

Mijn bioritme is weer verstoord. Hierdoor word ik minder uitgerust wakker, vind ik het lastiger om uit bed te komen en heb ik voor mijn gevoel veel minder aan mijn dag. Dus vandaag start ik weer met mijn oorspronkelijke avond ritueel. Dertig minuten voordat ik naar bed ga geen TV meer kijken (of berichten op de telefoon lezen of achter de computer zitten). Ik hoop zo vitaler mijn bed uit te komen en meer energie te hebben voor de dag!

Hoe laat ga jij naar bed? En word je 's ochtends uitgerust wakker?

"Op tijd naar bed voor meer energie in de dag!"


OVER LINEKE BOOSTER

MELD JE AAN VOOR UPDATES

LAATSTE BLOGS

bottom of page