top of page

Life Booster Dag 12: Uitslapen, samen ontbijten & bakken

Vandaag belooft weer een mooie zonnige dag te worden. Normaal gesproken ben ik uit mezelf al vroeg op. Zonder wekker. Deze ochtend werd ik later wakker. Dat is ook wel eens fijn. Samen een lekker ontbijtje is dan ook een mooi begin van de dag.

Vroeger kon ik met gemak tot 11 of 12 uur in mijn bed blijven liggen. Nog steeds vind ik slapen erg fijn. Mijn bioritme is nu anders. Vroeg opstaan heeft veel voordelen. Ik krijg veel dingen gedaan in de ochtend, waardoor de dag ook langer voelt.

Vandaag was anders. Ik weet niet waarom. Misschien dat ik het nodig had. En misschien dat de emoties die langzaam loskomen meer energie kosten. Ondanks dat het energie kost, geloof ik wel dat op lange termijn het verwerken van emoties op de langere termijn veel meer energie geeft.

Terugblik

De loopmeditatie die ik gisteren organiseerde was weer fijn. Met een kleine groep wandelden we in het Haagse Bos. De groene bladeren van de bomen, de wind langs mijn huid, een eekhoorntje dat voor ons de boom in ging, de reflectie van de bomen in het water. Het was een heerlijke activiteit in de ochtend met een stralende zon boven ons hoofd.

Dit keer waren de Nederlanders in de meerderheid. Er was een Indiase man. Na de meditatie wisselden we nog verhalen uit. Een aantal van ons ging spontaan met elkaar lunchen. Ondanks dat sommige elkaar nog geen uur kenden. We lunchten bij de Tosti van Josti. Een mooi concept: Een zaak, net even anders dan alle anderen in de binnenstad van Den Haag. Naast tosti's kun je ook soep, salades, yoghurt en zoetigheden bestellen. Het eten wordt geserveerd door medewerkers met een arbeidsbeperking.

Na de lunch werden we verrast met een stoet van hardlopers en jeeps i.v.m. Bevrijdingsdag. Toen de stoet voorbij was gingen we ons eigen weg. Met een vriendin ging ik nog de stad in. In de buurt van Noordeinde was een mooi parkje. Lekker om even uit de hectiek te zijn en te genieten van het zonnetje. Het was een mooie dag, met genoeg spontaniteit en ruimte om te delen en te helen.

Uitslapen en samen een ontbijtje

Uitslapen was vroeger tot 12:00 uur. Nu is 9:00 uur al uitslapen voor mij. Doordeweeks is er meestal geen tijd om rustig samen te ontbijten. Echt de tijd voor elkaar nemen. Vaak nemen we de dag wel even door om vervolgens aan het werk te gaan. Praten over andere dingen is er meestal niet bij. Vanochtend wel. En dat was fijn.

Meestal ben ik in het weekend zo vroeg op dat ik al gegeten en al vele to do's heb afgewerkt nog voordat mijn vriend is opgestaan. Even rustig een ontbijtje samen, tijd voor elkaar. Niet alleen de dag doornemen. Maar ook over andere, onverwachte dingen praten. Dat is iets wat ik er zeker in wil blijven houden. Dat hoeft niet elke dag. Maar zo af en toe.

Bakken

Een van de dingen waar ik ook energie uithaal is het bakken van iets lekkers. Iets wat er al snel bij inschiet. Bakken was ook een van de dingen die ik soms miste tijdens het reizen, ondanks dat maanden niet hoeven koken en bakken ook best lekker is ;). Niet alleen het bakken, maar zeker ook het resultaat van het bakken vind ik fijn :). Als het goed is hebben we de rest van de week nog profijt van deze bak kunsten.

Het zijn vaak simpele dingen waar je energie van kunt krijgen.

Is er iets simpels dat jij vandaag zou kunnen doen?

OVER LINEKE BOOSTER

MELD JE AAN VOOR UPDATES

LAATSTE BLOGS

bottom of page