top of page

Life Booster Dag 14: Beweging, navigeren, bloemen

Alweer twee weken verder. Zondag. Weer een mooie dag om met de fiets naar yoga te gaan. En het is moederdag. Een mooi 'excuus' om bloemen te kopen. Niet alleen voor mijn moeder, maar ook voor mezelf :-).

Beweging

Nu ik bij Karuna Yoga les geef en het weer beter wordt, merk ik dat ik sneller op de fiets stap. Hiervoor was ik al 'gedwongen' om meer te wandelen en te fietsen, omdat ik mijn auto aan de kant heb gezet. Toch merkte ik dat ik soms net iets te snel voor het OV ging in plaats van op de fiets te stappen. Inmiddels heb ik ook meer energie, waardoor een fietstochtje of wandeling ook aantrekkelijker is. Het kost niet zoveel energie meer en ik krijg er extra energie voor terug.

Als ik nu terugkijk merk ik dat ik zeker energieker ben dan twee weken geleden. Door langzaam op te bouwen en niet te hard van stapel loop merk ik dat mijn conditie is verbeterd en dat ik het ook vol blijf houden. Het fietsen gaat me makkelijker af. Ook het wandelen en het tillen. Hiervoor had ik soms wat terugkerende pijntjes. Last van mijn onderrug of van mijn rechter (muis) arm. Fijn om te zien dat de inspanningen ook zijn vruchten afwerpen!

 

"Zonder navigatie ben ik meer bezig met ontdekken en stonden mijn zintuigen meer open. Het geeft mij een extra energie boost."

Navigeren

Als je me een beetje kent, dan weet je dat mijn navigatie skills niet mijn sterkste punt zijn. Hoe vaak ik uit een winkel kwam en dan de verkeerde kant opliep. Alleen als ik ergens geregeld kom, dan gaat het goed. Ik zit er overigens niet mee. Ik heb andere talenten. Wat ik wel merk is dat ik hierdoor soms lui word. Ik pak mijn telefoon en tover Google Maps tevoorschijn. Een fantastische uitvinding. Alle navigatie systemen overigens. Zowel in de auto (toen ik nog auto reed) als lopend, als op de fiets. Vooral efficient. Ik moet ergens naartoe en kan op die manier zo snel mogelijk de weg vinden.

Alleen, wat ik nu juist zo leuk vind als ik op vakantie ben, is dat ik nieuwe dingen ontdek, door gewoon ergens een straatje in te lopen. Zonder navigatie. Soms spreek ik mensen aan, als ik echt de weg niet weet. Zonder navigatie gaat het eigenlijk prima. Soms doe ik er iets langer over. En soms ook niet. Aangezien kaart lezen ook niet mijn sterkste punt is.

Wat ik ook zo leuk vind is dat je meer onverwachte dingen en situaties tegenkomt. Spontaan een praatje maken met de lokale bevolking. Even een detour maken en afwijken van de standaard route. Juist dat geeft mij energie.

Terug van de yoga besloot ik dan ook zonder navigatie terug te rijden. Het werd een andere route naar huis. Simpelweg omdat ik (mijn geheugen) door de navigatie ook lui was geworden, waardoor ik niet meer exact wist welke kant ik op moest. Maar dat was niet erg. Ik genoot van de nieuwe, onverwachte dingen die op mijn pad kwamen. Imposante statische huizen, een zwaan die overstak met haar jongen, een mooi park, het Ado stadion dat ik in de verte zag (daarvoor niet eerder opgemerkt), ME, vuurwerk, politie en iets verderop een grote tuin met mensen die kennelijk iets te vieren hadden en bootjes op het water.

ME en de politie zelf is misschien niet het gezelligste straatbeeld. Maar doordat ik niet met mijn navigatie van mijn telefoon bezig was, was ik veel meer bezig met ontdekken, stonden mijn zintuigen meer open en was het voor mij een mini avontuur :). En kreeg ik een extra energie boost.

 

Bloemen

Met moederdag kun je bijna niet om de bloemen heen. Ondanks dat ik bloemen fijn vind als in, ik word er vrolijk van, koop ik ze eigenlijk nauwelijks voor mezelf. Ik besloot om dit keer niet alleen voor mijn moeder, maar ook voor mezelf een bosje te kopen. Het geeft je huis iets extra's. En soms ruiken ze ook nog lekker. Ik kan best iets vaker een bosje bloemen kopen voor mezelf. Om mijn stemming een extra boost te geven.

"Een bloemetje op zijn tijd geeft mijn stemming een extra boost."


OVER LINEKE BOOSTER

MELD JE AAN VOOR UPDATES

LAATSTE BLOGS

bottom of page